Bu Blogda Ara

11 Ocak 2016 Pazartesi

Zeytinyağlı Taze Fasulye

Zeytinyağlı Taze Fasulye

Malzemeler

1 kg taze fasulye,
2 adet soğan,
1 çay bardağı zeytinyağı,
4 adet domates,
1 tatlı kaşığı biber Salçasi (yarım çay bardağı suda eritilmiş) 
Tuz,
İstenirse 3 diş sarımsak,
1 tatli kaşığı şeker,
1 havuç (isteğe bağlı )

 Yapılışı

Fasulyeleri yıkayıp, istediğiniz küçüklükte kırın. (Ben boylamasına ortadan ikiye kesilmesine karşıyım , lezzetini kaybettiğini düşünüyorum )
Domatesleri soyup, rendeleyin. 
Soğanları küçük küçük  doğrayın yada rendeleyin. 
Tencereye yağı şekeri koyup, ocağı yakın. Fasulye ve havucu ilave edip ara ara karıştırarak hafif rengi dönene kadar kavurun. Soğan ve sarımsağı da ilave edip karıştırın.  Bir 5 dk. Daha kavurun. 
Sonra rendelenmiş domatesleri ,tuzu ve salçayi ilave edelim. (Domatesleriniz suluysa yada düdüklü tencerede pişirecekseniz su ilave etmenize  gerek yok ancak domatesleriniz sulu değilse ve normal tencere pişirecekseniz yarım su bardağı sıcak su ilave edebilirsiniz.)  Fasulyede kendi suyunu bırakıyor ve su ilave etmeden daha lezzetli oluyor.
Tencerenin kapağını kapatıp, kısık ateşte fasulyeler yumuşayıncaya kadar pişirelim.
Zeytinyağlı Taze Fasulyeyi soğuk yada sıcak olarak servis yapabilirsiniz.

Not: Fasulye pişirmeyi öğrendiğim zamanlar Mürüvvet yengem tencere kapağı kapanınca pişene kadar bir daha karıştırılmaz derdi.  Etkisi var mı bilmiyorum ama ben bu sözü dinliyorum 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler